Skandinavias beste lojalitetsprogram
Expert Level
tirsdag kl. 10:10 - 10:50
Språk: Dansk
Overveldet av data? 80% av omsetningen hos Matas går til klubmedlemmer, hvilket gir en masse data om kundenes kjøpsvaner. Hør Peter fortelle om mulighetene for nye Club Matas-initiativ. Og utfordringene.
“Det er vigtigere, at kunderne kan se knivskarpt, hvad de får ud af et medlemskab. Så når vi har al den data, skal vi udvælge det væsentligste og give kunderne relevante fordele og tilbud ud fra det” sier Peter
Club Matas har vunnet flere priser enn noe annet lojalitetsprogram i Skandinavia.
- Personalisering har økt omsetningen i Club Matas med 60%
- Hvordan en abonnementsmodell øker CLV – Customer Lifecycle Value
Matas har lansert Club Matas Plus, et betalt lojalitetsprogram. Peter vil gi oss innsikt i hvordan Club Matas Plus-konseptet funker.
Med 1,9 millioner medlemmer er Club Matas Danmarks største lojalitetsprogram. Omsetningen fra matas.dk og app’en steg siste år til 10,3% mot 3,7% året før. Dessuten steg omsetningen i Club Matas-regi ”merkbart” og utgjør nå over 30% av den digitale omsetningen.
Om Matas
Matas er et av Danmarks mest kjente og velrenommerte brands med 2.500 ansatte og 263 Matas-butikker. Matas har blant annet vunnet den danske e-handelsprisen både i 2020 og 2021.
I 2023 kjøpte Matas Kicks - med 226 butikker i Norge, Sverige og Finland. Netthandelen deres står for knappe 30 prosent av det totale salget.
Foredragsholder
Peter Anders Franch
Head of Customer Insights, CRM & E-mail Marketing, Matas A/S
Peter har arbejdet med CRM, personalisering og kunderejser de seneste 13 år. Han har lavet Engagementsmodeller, Aftersales, Suppression logikker og personalisering i Matas med fokus på relationer og kommerciel impact.