OBOS, AI and personalization
Masters of Personalization
Tuesday 10:10 AM - 10:50 AM
Language: Norwegian
Delta på vårt foredrag for å lære hvordan vi i OBOS de siste to årene har klart å samle, strukturere og utnytte data på tvers i konsernet.
Betydelige investeringer i teknologi er gjort de siste årene, og dette har gjort OBOS i stand til å utnytte medlems- og boliggata til personalisert kommunikasjon i både egne og betalte flater.
Ta en titt «bak teppet» og lær om:
- Hvordan vi utnyttet egen innsikt til å selge varelager til gitte segmenter
- Hvordan vi gjennom marketing automation og adferdsmonitorering, samler vi data for maskinlæring som igjen bereder grunn for AI
- Hvordan vi har samarbeidet på tvers, forankret endringene i organisasjonen, samt hvilken metodikk og verktøy vi har brukt
Målet er at dere sitter igjen med inspirasjon til hvordan dere kan starte eller ta personalisering til neste nivå gjennom en kontinuerlig lærende prosess.
Om OBOS:
OBOS er en medlemsorganisasjon som er Norges største boligbyggelag. OBOS har om lag 250 000 boliger under forvaltning og over 600 000 medlemmer per april 2024.
Speakers
Hilde Marie Rustad
Director Digital Insight, OBOS
Hilde jobber som direktør for digital innsikt i OBOS. Leder CRM, digital analyse og BI dataplattform - samle, strukturere og utnytte data på tvers i konsernet. Hun brenner for personalisert markedsføring som utnytter både betalte, fortjente og egne kanaler. Bidrar med innsikt til datadrevne beslutninger og forbedring av kundeflatene.
Hun har tidligere vært Markedsdirektør i Stiftelsen Norsk Luftambulanse, Markedssjef i Block Watne med fokus på merkevare, synlighet, markeds og kundeinnsikt samt salgsutvikling, samt Markedssjef i NSB med hovedansvar for all betalt markedsføring og egen kundedatabase/CRM.
Cecilie Matheson
Rådgiver CX og kundestrategi, ROCS
Cecilie har de siste to årene jobbet som vikarierende produkteier for avdelingen Anvendt Innsikt, tett med direktør for digital innsikt, Hilde Marie Rustad, i OBOS.
Hovedfokus i denne perioden har vært å gjøre samle, strukturere og bruke data på tvers i konsernet. Bruken av AI for kundesegmentering, kombinert med boligdata, har gjort det mulig for OBOS å drive datadrevet salg.Hun er en erfaren strategisk rådgiver innen digital strategi, forretningsutvikling, og brukeropplevelse. Hun har vært ansatt hos ROCS, Rocket Science of Marketing, siden 2019, hvor hun er ansvarlig for planlegging og gjennomføring av teknisk komplekse prosjekter og omfattende innsiktsoppgaver.
Gjennom sin karriere har Cecilie arbeidet i skjæringspunktet mellom teknologi, kreativitet og kommunikasjon, med en spesiell interesse for å skape sterke kunde- og brukeropplevelser på tvers av kanaler. Hennes tidligere erfaringer inkluderer roller som strategisk rådgiver hos Miksmaster og Hyper, forretningsutvikler hos Schjærven Pilot, og daglig leder hos Grey Digital.
More speakers:
Elisabet Sanchez
Head of Marketing Omnichannel Strategy & CX, Nissan Motor Corporation
Nanna La Cour Skov
Afdelingschef Personaliseret Kommunikation, Sydbank
Francisco Javier Fillat Espuña
Customer Experience & Multichannel Manager, Novo Nordisk
Zana Busby
Business & Consumer Psychologist, ZANA B. Psychological Studio
Elisabet Sanchez
Head of Marketing Omnichannel Strategy & CX, Nissan Motor Corporation
Nanna La Cour Skov
Afdelingschef Personaliseret Kommunikation, Sydbank
Francisco Javier Fillat Espuña
Customer Experience & Multichannel Manager, Novo Nordisk
Zana Busby
Business & Consumer Psychologist, ZANA B. Psychological Studio