Hvordan bruke CRM-data for å kjøpe mindre, men mer effektiv annonsering
Future of Marketing
onsdag kl. 10:00 - 10:30
Språk: Norsk
Lær fra caset som vant gull og sølv i INMA Performance Awards og sølv i ANFO Martec Awards!
Magnus viser hvordan blant annet CRM-data ble brukt for å bygge TV 2 Plays prisvinnende trendspottingsrigg som har gitt de 150 % økning i antall salg og 50 % lavere annonseringskostnad.
Bruken av eksterne data for å gjøre smartere kjøp er et viktig verktøy for å slå markedet. Nettopp kundedata og annen innsikt fra CRM er spesielt viktig, da dette er egne data som ingen andre har tilgang på og data rett fra kunden – som man prøver å påvirke.
Du vil sitte igjen med inspirasjon og ideer til hvordan å ta i bruk CRM-data og andre kilder for å optimalisere markedsføring. Casen med TV 2 er fra Google Ads, men det er appliserbart til andre plattformer som Facebook, Instagram, kontekstuelt og andre programmatiske plattformer for markedsføring.
Om Rocket
Rocket har spisskompetanse på digital markedsføring, spesialistrekruttering og opplæring innen performance marketing, SEO og CRO.
Foredragsholder
Magnus Strømnes Bøe
Daglig leder, Rocket
Magnus Strømnes Bøe har mer enn 20 års erfaring fra digital markedsføring og har jobbet med et stort utvalg virksomheter. Han er daglig leder i markedsføringsbyrået Rocket, samtidig med å være hands-on for et utvalg av klienter innen SEO og innholdsstrategi. Han er styreleder i Bransjerådet for Søkemotormarkedsføring og styremedlem i INMA.