Hvordan bruke CRM-data for å kjøpe mindre, men mer effektiv annonsering

Future of Marketing

onsdag kl. 10:00 - 10:30

Språk: Norsk

Lær fra caset som vant gull og sølv i INMA Performance Awards og sølv i ANFO Martec Awards!

Magnus viser hvordan blant annet CRM-data ble brukt for å bygge TV 2 Plays prisvinnende trendspottingsrigg som har gitt de 150 % økning i antall salg og 50 % lavere annonseringskostnad.

Bruken av eksterne data for å gjøre smartere kjøp er et viktig verktøy for å slå markedet. Nettopp kundedata og annen innsikt fra CRM er spesielt viktig, da dette er egne data som ingen andre har tilgang på og data rett fra kunden – som man prøver å påvirke.

Du vil sitte igjen med inspirasjon og ideer til hvordan å ta i bruk CRM-data og andre kilder for å optimalisere markedsføring. Casen med TV 2 er fra Google Ads, men det er appliserbart til andre plattformer som Facebook, Instagram, kontekstuelt og andre programmatiske plattformer for markedsføring.

Om Rocket

Rocket har spisskompetanse på digital markedsføring, spesialistrekruttering og opplæring innen performance marketing, SEO og CRO.

Foredragsholder

Magnus Strømnes Bøe

Daglig leder, Rocket

Magnus Strømnes Bøe har mer enn 20 års erfaring fra digital markedsføring og har jobbet med et stort utvalg virksomheter. Han er daglig leder i markedsføringsbyrået Rocket, samtidig med å være hands-on for et utvalg av klienter innen SEO og innholdsstrategi. Han er styreleder i Bransjerådet for Søkemotormarkedsføring og styremedlem i INMA.

Flere foredragsholdere:

Dine data, ditt valg

Vi bruker cookies og dine data til å holde nettsiden sikker, statistikk, analyse og markedsføring. Du kan lese mer i vår personvernerklæring.

Få med deg siste nytt!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få oppdateringer om billetter, kampanjer og siste nytt om faglig og sosialt innhold!