Tilbake
Anja Palmer Skagestad

Anja Palmer Skagestad

VG

Livet som Anja begynte en vakker sommerdag i 1984. Oppvokst blant Det Norske Teaterets kulisser og i Dagbladets korridorer, fant hun tidlig ut at hennes kreative hjernehalvdel var godt utrustet. Men det skulle vise seg at hun også hadde en åre for forretningsstrategi. I begynnelsen av sitt liv som Anja var denne dobbelidentiteten svært forvirrende. Helt til hun fant ut at hennes to halvdeler hadde stor glede av hverandre og at hun kunne forene dem. For i dagens marked hvor man drukner av lyder, tekst, inntrykk og symboler, er det viktig å være kreativ, tenke annerledes, være strategisk og innovativt for å fange oppmerksomheten og slik skape vekst. Det har ført til en utdanning fra både BI og Westerdals. I 2013 ble hun en del av Schibsted familien, først som trainee og så som merkevaresjef i VG. Som merkevaresjef opplever hun at måten man jobber sammen på som annonsør, mediebyrå og reklamebyrå ofte føles ineffektivt og gammeldags. Basert på egne erfaringer og sin masteroppgave om hvordan man kan jobbe bedre i tverrfaglige team, har hun, inspirert av jazz, designet en metodikk for hvordan man kan bli flinkere til å samarbeide.

Anja ble kåret til årest foredragsholder under “8 minutes of digital marketing” i 2019.

Om VG:

VG ble grunnlagt av motstandsmenn 23.juni 1945. De hadde kjempet for å gjøre Norge fritt og ville fortsette å kjempe så det forble slik. Derfor startet de VG som en økonomisk, politisk og klasse uavhengig avis. En avis for demokratiet og for folket.

I dag skal VG være Norges fremste leverandør av nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom døgnet. VG har som mål hver dag å sette dagsorden for både det folkelige og det offisielle nyhetsbildet i Norge. VG har den største leserdekningen av norske mediehus og når daglig rundt 2,4 millioner lesere gjennom papir-nett- og mobilutgaven.

Presentations

It IS personal, not strictly business

More information